Maak jouw eigen droomcampagne

Hoe zit het adverteren op Google eruit?

SEA is het betaald adverteren in een zoekmachine. Je kunt bij een zoekmachine namelijk advertentieruimte kopen, waardoor je rechts naast of bovenaan de zoekresultaten van Google komt te staan. Maar hoe zit dit er nu eigenlijk uit? Een advertentie wordt weergegeven als een zoekwoord van de bezoeker die overeenkomt met een van de door jou ingevoerde zoekwoorden. Iedere keer dat een potentiele klant op jouw advertentie klikt, betaal je geld aan de zoekmachine. Dit zijn de kosten per klik (CPC). Adverteren in een zoekmachine geeft de mogelijkheid om snel meer relevante bezoekers naar je website te trekken. Toch is het best lastig om dit voor elkaar te krijgen, want er is online erg veel concurrentie. Je kunt er dus voor kiezen om gebruik te maken van advertenties in Google. Door te gaan adverteren op voor jou relevante zoektermen, wordt jouw website hoog weergegeven wanneer iemand zo’n relevante zoekterm intypt. Op deze manier weet je zeker dat jouw website een hoge positie heeft in de resultaten, wanneer er wordt gezocht naar zoektermen die voor jou relevant zijn. Wanneer je niet veel verstand hebt van SEA, dan is het verstandig om SEA uit te besteden.

Wat doet Google Adwords?

Om in Google te adverteren maak je gebruik van Google Adwords. Je kunt advertenties kopen voor relevante zoektermen en zo een betere Google positie te behalen. Het is mogelijk om zelf een account aan te maken, een budget in te stellen en advertenties te schrijven. Echter is dit best lastig wanneer je zelf weinig tot geen kennis hebt over het adverteren in een zoekmachine. Het is daarom mogelijk om ondersteuning te vragen van Google zelf, maar je kunt ook een digitaal marketingbureau inschakelen. Zij kunnen je helpen om een advertentie op te zetten, waardoor je meer vertrouwen krijgt in je Adwords campagne.

Maak jouw eigen droomcampagne